2013. augusztus 16., péntek

AZ 580 Km, AMI A FORGALMI VIZSGÁHOZ SZÜKSÉGES !

Jó vagy rossz ?
Kell vagy nem ??

Tudjátok nekem mi jut erről az eszembe ??

KENYERET ÉS CIRKUSZT A NÉPNEK !!

Mielőtt a számba adnátok a nem létező véleményemet elmondom hogy igazából hidegen hagy ,,, nem érdekel, megoldom,, csak vannak ezzel kapcsolatban gondolataim és véleményem, amit leírok .
Nem vagyok sem vele, sem ellene !!




Mert igazából szerintem van ennek jó oldala és rossz is,, csak épp értelme nem !
Csináltunk is valamit, meg nem is, de behavaztuk a köznép szemét, hogy ne a lényegre figyeljen.
Ez kérem a cirkusz része ,,, és aki leleményes kenyeret is csinálhat belőle.
Attól függ mit szeretnék belőle kihozni.

Leginkább csináltak megint munkát embereknek,, a végeredmény szakmaiatlan és értelmetlen,,, deee
A magyar ember ötletes és ügyes, ezt is megoldjuk ha kell.

Engem sokkal inkább felháborít az, hogy a mi közpénzünkből ilyen jogszabályok megalkotására és véghez vitelére van lehetőség. Ahelyett hogy valóban fontos dolgokra használnák.

A világon semmi de semmi értelme, semmi haszna.
Nem jó és nem rossz.

Nézzük hát :

-az átlag tanuló nem vizsgázik le 30 órából,,, tehát nem gond az 580 km

- aki ügyes és esélyes rá, annak belefér egy kör,, mondjuk 4 tanulóval egy pesti út,, fejenként 100km,,/ 2 óra és máris megvan

- kit verünk át ?? Az oktatónak ez jó, mert könnyen beadhatja a tanulónak a plussz órák okát !!

- és hogy nekünk kell ezt átvinni a tanuló felé ?? szintén ugyan már.
Első órán elmondom hogy meg kell lennie az 580km - nek.
Első órán elmondom hogy figyelje, nálam nincs dumálós ,, ülős tanóra, mi folyamatosan gurulunk.
Ha nem akkor az miatta van, mert valamit nem tud, amit el kell magyaráznom állva. Innentől már nincs mit beadni.
A dolog eladja magát. Nem engem kell szidni hanem a jogalkotót.

- és akkor nézzük is meg a jelenleg futó kartonokat : megközelíti az előírt kilométert az eddig teljesített is. 2-3 plussz óráért nem fognak a tanulók sem kiakadni, csak kommunikáció kérdése
 
Egy dolog azonban igaz, és elgondolkodtató.
Az az oktató akinek kevés tanulója van és eleve azon törte magát hogyan hozhatna ki az eddig adott lehetőségekből  hogy minél több munkája legyen,,, hát most kapott egy jó lehetőséget.
Az az oktató pedig aki népszerű és sok munkája van kapott jó kis fejtőrést hogy még erre a tényezőre is figyelnie keljen. De nem megoldhatatlan.

És a tanulók ?
Aki ügyes és levizsgázhatna 30 órából szurkoljon hogy azt a fajta oktatót kapja, aki megoldja a kilométereket.
Akinek nem elegendők a kötelező órák, az pedig ne foglalkozzon vele, mert nem érinti.
De hogy hasznos-e számára ??
A még 50-100 km ??
Nem ezeken a métereken fog megtanulni vezetni.
Itt csak vizsgázni tanul meg.
A rutint az évek , de leginkább a forgalomban egyedül gurult kilométerek fogják megadni.
Nem 50,, nem 100 , hanem ezrek.

Talán azok ellen az oktatók ellen szólt ez a rendelkezés akik álló autóban oktattak, mert áron alul szeretnék eladni a szolgáltatást, és így szeretnének spórolni ??
De hát kollégák ?? Ugyan ugyan !!
Az ilyen oktatók eleve nem 30 órából viszik a tanulót vizsgázni. Hiszen pont ez a lényeg nem ??
Sokat magyaráz, sokat áll,,, tehát rengeteg sok órát vetet a tanulóval.
Ezt tette eddig is, ezt fogja ezután is.
Ahol nincsenek megvásárolt vizsgák, ott úgy is a végeredmény számít, hogy tud-e a vizsgázó autózni.
Vizsgabiztost nem szokta érdekelni hogy hány órából.
Csak tudjon.
Tehát ezt sem igazán értem. Az olcsó pénzért csaló oktatók ezután is állni fognak, csak utána még ugyanannyi guruló órát is el fognak tudni adni állami segítséggel :-)

Az is igaz hogy normális oktatók számára  a megoldások nem titkosak, minden épkézláb oktató be fogja írni a magán útjait is az ügyes tanulók kilométereihez, ha ezen múlik valaki vizsgája.
Erre írta talán az újságcikk hogy trükközésekre fognak kényszerülni az oktatók ??
Lehet.
Mindenki saját vérmérsékletének, arcának , és szükségleteinek megfelelően fogja rendezni a történetet.
Én lehet hogy be fogom másolni a vezetési kartonjaimat hogy meglássuk mit is mutatnak a tények.

Azt tudom hogy tegnap Kittivel normál üzemmódban értük el a 30órát és 554 km-t futottunk.
Vizsgázni nem tudunk még,mert nem tart ott a teljesítménye,,,  tehát nincs gondunk a kilométerekkel sem.
Mire vizsgázhatunk lazán meglesz az 580.
Balázzsal, akinek a 30 óra is sok lesz lementünk Siklósra elszámolni az ottani iskolámhoz, elmentünk  tegnap vidékre meglátogatni anyósomat,,, szóval 9 órában már 200 km-t gurultunk.
Vannak itt vidéken fontos elintézni valók és mindketten élveztük az autózást.

VISZONT MÉG MINDIG NEM ÉRTEM, KI A FENÉNEK ADTA KI EZT AZ AGYAMENT ÖTLETET A FEJE ??

Van egy ügyes tanulóm,,, esélyes a sikeres vizsgája 30 órából,, és 500 km-t vezetett
na árulja már el nekem az okos agya a kitalálójának, hogy ebben a visszamaradt 80 km-ben mi a fenét kell még magára szednie ??
Vagyis miért ezen múlik a vizsgája ??
máshogy fogalmazva ha eddigre vizsgaérett, akkor minek még az a 80 km ?
Mi múlik rajta ?
vagy alkalmas ,,, vagy nem ,,,, nem igaz ??? kilométertől függetlenül..... szerintem

Nem a teljesítmény, a valós tudás a lényeg ??

Vagy  lehetne mondjuk 1000 km is,, miért ne ??
vagy honnan jött egyáltalán az 580 km ??

na ezt a tanulót fogom én beültetni , és elmenni vele Pestre . Még élvezni is fogja. Én meg bevásárolok.
2 óra alatt letekeri a hiányzót, és kitalálója meg be.....

mellesleg mindenki másként oktat, ez nyilván való
de én pont fordítva, mint azt a civilek gondolják

első órákon rengeteget gurulok
csak körbe-körbe a város körül, és a főútvonalakon, ameddig  nem rögzül, nem épül be, a kormányzás, a váltás, a kanyarodás, az elindulás, a megállás.

ameddig ezek nincsenek a helyén, addig a kis utcákba be sem megyek,,, és addig nem is parkoltatok

Ezért van meg az első pár órán a 100 km, bár a végén csak alig párat gurulunk a parkolások miatt.
sebaj
megyünk Pestre a piacra :-)

jut eszembe !!

Vállalok nem túl magas árért csomagszállítást az egész ország területére, havonta 2 alkalommal !!!