egy oldal azoknak akik szeretnének belelátni a járművezető képzés titkaiba,, azoknak akik szeretnének tanácsokat kapni a jogosítvány megszerzéséhez és a biztonságos közlekedéshez
www.jogsiring.hu
MEGTANULNÁL VEZETNI ? TUDSZ MÁR VEZETNI, ÉS SZERETNÉL JOGOSÍTVÁNYT IS ? VAN JOGSID DE MÁR EZER ÉVE NEM VEZETTÉL ! A LEGJOBB HELYEN JÁRSZ ! GÉPJÁRMŰVEZETŐ SZAKOKTATÓ VAGYOK MÁR 24 ÉVE .

KERESS MEG ÉS MEGBESZÉLJÜK MIBEN SEGÍTHETEK !
70/ 631-72-31

2012. június 6., szerda

Gyakorló vezetés jogosítvánnyal rendelkezőknek, és gyakorlás családtaggal jogosítványért küzdőknek ??

Mostanában hála Istennek sokan jelentkeznek jogosítvánnyal rendelkező, de régóta nem vezetők, hogy vegyenek pár gyakorló órát .
Ennek én nagyon örülök, és el is mondom miért.

Valamint gyakori kérdés, hogy mi a véleményem arról, ha valaki a jogosítvány megszerzése előtt gyakorol a család egy tagjával.

Van aki számára természetes, és van aki küzd a gondolattal és a lehetőséggel, hogy vegyen pár órát egy szakoktatótól, mielőtt sok év kihagyás után újra kocsiba ül, és bemerészkedik a forgalomba.

A kérdésnek vannak  anyagi , lelki, és ésszerűségi oldalai.

Először is hogyan kerül valaki abba a helyzetbe hogy van jogosítványa, és mégsem vezet évekig.
Legtöbben még diákkorukban szereznek jogosítványt, sokan szinte kötelességszerűen a gimnáziumi, egyetemi éveik során.
Mennek az osztálytársakkal , de miután levizsgáztak nincs kocsi amit napi szinten vezethetnének.
A szülők nem adják oda a családi autót, sajátra meg nem telik.

Érdekes módon a leginkább hölgyekkel fordul elő ez leggyakrabban.

Aztán ahogy száguldoznak bele az időbe, nem lesz jobb a helyzet, mert családot alapítanak, gyermekeket vállalnak, és nem futja az új családnak sem két autóra.
Itt a férj lesz a galád, aki nem engedi asszonyát a volánhoz.

Az évek repülnek tovább és vagy összejön a második kocsira való, vagy szétbomlik a család, vagy valami hasonló okán hirtelen kocsi kerül az illető kezei közé.

Az értelmes felnőtt ember ilyenkor felismeri a tényt, hogy nincs sokkal előrébb a vezetési tudásában , mint mikor elkezdett tanulni sok évvel azelőtt.

Ez a szerencsésebb történet, ilyenkor felkeresnek minket és általában nagyjából 10 óra alatt fel lehet fejlődni egy olyan szintre amivel már ki lehet menni önállóan a forgalomba.

Szerencsétlenebb esetben vakmerő módon , tapasztalat és mostanra már tudás hiányában ül be a delikvens egy több milliós járműbe, és veszélyeztet felelőtlenül emberéleteket és vagyonokat.

Nézzük milyen érveket tudnék felsorakoztatni amellett hogy ilyenkor ne egy családtaggal, hanem velünk szakemberekkel gyakoroljon a jogosítvánnyal rendelkező annyi órát, amennyi szükséges a biztonságos közlekedéséhez :

  • - az oktató erre van kiképezve, ismeri a gyors tanulás, minél gyorsabb fejlődés elérésnek titkait, módszerit
  • -  nem kiabál, türelmes, hisz ebben van gyakorlata
  • -  nem félti a szükségesnél jobban a kocsiját, hisz erre a célra használja minden nap
  • - nem a család legféltettebb kincsét tesszük ki a veszélynek
  • - nem fogunk családi konfliktust létrehozni , mert hogy ilyenkor katasztrófák szoktak lezajlani a kocsiban a családtagok közt
  • - a pót pedálok biztonság érzetet adnak a tanulónak is, tudja hogy az oktató bármikor be tud avatkozni, így kisebb rajta a nyomás, jobban tud a feladatra koncentrálni
  • - az oktató mellett töltött órák megerősítik a megszerzett tudásban. Kap egy szakértői véleményt a tudásáról, ami magabiztosabbá teszi . A félelem ugyanis kis mértékben szükséges ugyan , de nagy mértékben visszaveszi a teljesítményt.
  • - lelkileg , főleg egy nőnek nagyon sokat jelenthet a tudat, hogy mindent megtett ,,, vagyis megtette a szükséges lépéseket a felelősségteljes autózásáért . A nőkben ugyanis nagyobb a környezetért érzett felelősségérzet, míg a férfiak bevállalósabbak, jobban kockáztatnak
  • a hátsó ülésen a jövőben nagy valószínűséggel kisgyerekek fognak ülni, ennyit az ő biztonságuk is meg kell érjen.

Had elemezzem kicsit a dolog anyagi vonzatát :

  • - megvette ugye az autót amibe be szeretne ülni.
  • Lehet hogy kapta, vagy örökölte, de most ne erről az esetről beszéljünk. Belekerült jó pár százezer forintba , de inkább millióba
  • - kifizet rá évi több tízezer forint biztosítást
  • - tankol bele legalább havi egy tank benzint, ami mai áron kb. 15000 ft.
  • - javíttatja, simogatja, szeretgeti, dédelgeti ! Illatosító, gumitálca, magnó, új gumik, mosatás

A 10 óra vezetés nálam ebben a pillanatban 25000 ft , ami nincs 2 tank benzin.

És lehet hogy nincs is szükség ennyi órára.

Van akinek csak kis megerősítésre, önbizalomra van szüksége

Na,, hát nem ér meg ennyit a történet, amikor sokszor több milliós kocsi gurul alattunk, és amikor emberéletekért vagyunk felelősek ????

Vezessen-e a tanuló otthon valamelyik családtagjával, miközben tanfolyamra jár ???

igen is meg nem is

nem fogok olyat mondani amit nem gondolok, még ha hivatalból elleneznem is kellene

mindennek van előnye és hátránya

azt szoktam mondani, hogy a tanuló minden megtett kilométerrel fejlődik
akár oktatóval gurul , akár nem

érdekes történeteket tudnék mesélni

6 évvel ezelőtt egy fiatal srác ült be az autómba. Megbeszéltük a kezdeti lépéseket, a terveket.
Megmutattam a feladatokat, akkor még volt rutin vizsga.
Gyakoroltunk is kicsit , gurultunk pár métert, manőverezgettünk.
Nem mondhatnám hogy ügyes volt a gyerek. Olyan kis szerencsétlenke, önbizalom hiányos, félős.
Elköszöntünk, de nem beszéltünk meg következő találkozást.
Egy hónap múlva jelentkezett, jött ismét vezetni.

Leesett az állam amikor elindultunk.
Mind az összes feladatot, kapásból meg tudta csinálni.
Helyretettük amit kellett, és hamarosan el is mentünk vizsgázni.

Megkérdeztem tőle, hogy ezt hogyan csinálta ??
Elmesélte hogy vett egy kis Polskit ,és addig gyakorolta a feladatokat amíg jól nem ment, és csak akkor jött újra.

Megmondom őszintén, nagyon örültem két okból is.
Először is, mert senkinek nem lesz több pénze vezetési órákra , csak azért mert én szeretném, vagy mert szükség lenne rá.
Másodszor pedig azért, mert nagyon fontos a tanulás során a sikerélmény.
Ez a fiú hatalmas sikerélménnyel és lelkesedéssel folytatta tovább a tanulást, így mindketten jól jártunk.

Sokszor ül a kocsimban olyan tanuló is akinek a sikeres vizsgához szüksége lenne a sok kilométerre.
Mindegy hogy hol, mindegy hogy kivel.
Egyszerűen a beépülési, rögzülési folyamatai lassúak. Általában ez a kor és adottság kérdése.
Ez nem jelenti azt hogy később Ő ne lenne ugyanolyan jó vezető , mint aki 30 órából vizsgázik
Sok sok gyakorlás viszont rengeteg pénz,
És mint mondottam, attól nem lesz neki, mert én azt szeretném.

így mindkettőnk számára kudarccal végződik a történet.
Ilyenkor lenne jó ha gyakorolhatnának otthon üzemanyagáron.
Persze hivatalosan erre nincs lehetőség.

Nézzük a hátrányos oldalait.

- TILOS tehát ha elkapják, ha lebukik súlyos következményei lehetnek
- VESZÉLYES tehát ha téved, rosszul dönt vagy cselekszik, nagy baj lehet
- Hiszek a nevelés fontosságában, tehát ha támogatom a cselekedetét, akkor máris rossz irányban nevelem. Már amennyire felnőtteket lehet, szabad nevelni.
- hatalmas családi veszekedéseket eredményezhet. A férjek, apukák, nem türelmesek, nem dolguk annak lenni, nincs benne rutinjuk, más az ingerküszöbük. Váltak már el ezért emberek.
- családtaggal nem lehet a városban közlekedni, mert nagy a lebukás veszélye, csak külterületeken, így pont a lényeget nem tudja gyakorolni
- minden kocsiban mások a pedálok. A helyzetük, érzékenységük, fogáspontjuk . Máshol vannak bizonyos kezelőelemek. Más egy dízel és más egy benzines jármű.

KONZEKVENCIA ???

bízzuk az oktatást az oktatóra
rongáljuk az oktatóautót
kíméljük a kapcsolatainkat

de minden megtett méterrel ügyesedünk, tehát aki úgy érzi van kivel, van mivel, és van kedve , bátorsága hozzá, az menjen !!

csak én ne tudjak róla :-))

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése