2010. augusztus 7., szombat

hány órát vetessünk a tanulóval ?

Na hányat ???

Egyet sem !

A tanuló vegyen órát ha szükségét érzi.

Honnan jön a gondolat és a téma ??

Szoktam mondani hogy a mi munkánk 90%-ban pszichológia és pedagógia !

Számtalan olyan véleménnyel találkoztam már a tanulók és a civil rokonság köréből, hogy x y oktató milyen szemét,, le akarta húzni,, mert még 10, vagy több órát akart vele vetetni.
Vagy azt mondta az oktató, hogy neki bizony még vagy 20 órára szüksége van a vizsgáig, pedig már levezetett vagy 40-et.

Szó se róla, a mi szakmánkban is vannak nyerészkedő, gátlástalan kollégák, de azért a nagy részük tisztességes.
Ha tehát azt mondta hogy szükség van még gyakorlásra , akkor ez bizonyára így is van.
Pláne amikor kiderült a beszélgetés végén, hogy az igen tisztelt tanuló, már háromszor megbukott a vizsgán.

Hogyan kezelem én ezt a problémát ???

Már ez első órán elmondom, hogy nálam nincs ilyen hogy órákat kell venni.
Le kell vezetni a kötelezően előírtakat és utána a tanuló szabad döntésén múlik, hogy hány órát vezet még.

Én nem vagyok jós,, ha az lennék már nem itt dolgoznék, mert akkor rég nyertem volna....

Én maximum értékelhetek és tanácsokat adhatok,,,
Sok éves tapasztalatom,, és a kezébe adott vizsgakövetelmény alapján, minden óra végén megbeszéljük, hol áll a fejlődésben, min kell még javítani, és milyen esélyekkel indulhat tovább.

Akkor én megkérdezem,,, szeretnél-e jönni, és mikor legközelebb ??

A kocsim és én a rendelkezésedre áll, a döntést Te hozod meg.

És egész más a tanuló viszonyulása a gyakorláshoz,, hiszen a döntést Ő hozza meg, nincs ráerőszakolva semmi.

Sokszor előfordult már az is hogy a végén már én mondtam,, hogy elég, ez a teljesítmény elegendő egy sikeres vizsgához,, elegendő ha eljössz a vizsga előtt még egy órát gyakorolni.

Így a tanuló jó szájízzel szívesen jön, és nem terjeszti rólam azt hogy " le akarom húzni ".

Pedig a végeredmény ugyan az az óraszám.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése