Hatalmas vihart kavart és kavargat mostanság is a távoktatás lehetősége.
Jó-e
szabad-e
kell-e
hasznos-e ?
és kinek ?
tanulóknak ?
iskoláknak ?
oktatóknak ?
Sok mindenre gondoltam én az elmúlt év során ebben a tekintetben, de arra álmomban sem , hogy erre a véleményre fogok jutni amire mostanra jutottam.
Változnak az idők, vele a lehetőségek.
Más lett célszerű, és kár is hadakozni az idő múlásával.
Megváltoztak az emberek.
Más a célközönség
más a motivációjuk
mások a lehetőségeik
az igényeik
mások a tanulási módszerek
és mások maguk az emberek is
10 éve még sok embernek számítógépe sem volt
ma már a nagymamák is a GOOGLE-t bújják
ma már az interneten
Mi a csudáért hadakozunk tehát a mindenhol jelen lévő begyűrűző változások, tövényszerűségek ellen ???
Mi elméleti oktatók, és szakemberek persze zsigerből tiltakozunk a nevelés nélküli tanítási módszerek ellen.
De ahogyan én szoktam mondani : az igazság mindig a kettő között van.
Annyira sok az érv és az ellen-érv hogy összefoglalni is nehéz.
Fogjuk a fejünket, és méltatlankoduk a változások következményeinek láttán
a sok dilletáns, szörnyű vezető
a vezetési kultúra hiányának láttán
keressük az okokat, a képzés rendszerének változásiban
az emberek változásaiban
a jogszabályok változásaiban
pedig ezek csak részben felelősek
Az emberek nevelése az én véleményem szerint otthon kezdődik
az otthonról hozott kultúrát , a hozzáállást, a szemléletet nem igazán lehet megváltoztatni
a tanulás során csak információkat adhatunk át,
felhívhatjuk a figyelmüket összefüggésekre, evidenciákra, következményekre
próbálunk hatni, ráhatni és formálni
de a tanulók alaptermészetét, a figyelmességét , csak kis mértékben tudjuk befolyásolni .
Aki alapból empatikus az az autó vezetésben is az lesz, még ha nem is ül be KRESZ órákra
aki pedig agresszív figyelmetlen, azon nem fogunk tudni változtatni pár tantermi óra alatt
NEEEEEEEEEEEEEEEEM
Még véletlenül sem akarom a tantermi oktatás fontosságát megkérdőjelezni!!
de miről is beszélünk ??
ez már egy más világ
itt üzlet van
a tanulók eljönnek, fáradtan kimerülten
vagy figyelnek, vagy nem
vagy játszik közben a telefonjával
vagy elalszik a fáradtságtól
vagy beszélget
vagy el sem jön
DE FIZET ÉRTE
és az egésszel tele van a hócipője
aztán hazamegy és bevágja a tesztet 2 nap alatt és kitűnően levizsgázik
mert miért is ne ??
Hogy mennyit tud aztán a KRESZ -ből az más kérdés.
Mellesleg az utakon ezer éve közlekedők mennyit tudnak ?
És mennyire is lesz szüksége mindebből ?
Például hogy mennyi lehet a sebessége a kerékpárnak, ha utast is szállít és van rajta sapka, lakott területen kívül ????
A hülye meg úgy sem vizsgázik le ha minden órán figyel, és ott melegszik Veled.
Miért mondanánk hogy egy értelmes érdeklődő ember, a saját idejével szabadon gazdálkodva nem tanulhatja meg ezt a tananyagot otthon ?
És ki mondja hogy nem hozhatnak otthonról a szülői nevelés által annyi intelligenciát , és közlekedési kultúrát hogy hibátlan, figyelmes kulturált vezetők legyenek.
Miért is kell ragaszkodnunk az ezer éves hagyományos tantermi oktatáshoz ???
Mert féltjük az állásunkat ?
féltjük a pénzünket ?
a munkánkat ?
Vagy mert aggódunk a többiekért ?
akik igénylik a személyes jelenlétet, a kapcsolatot, a kisugárzásunkat
a kérdéseket
a válaszokat ?
akik vizuális és empatikus típusok
akik nem könyvből hanem magyarázatból szeretnének tanulni ?
akik tudni szeretnének és nem tesztelni ??
akiknek a 2 hetes tanfolyam rövid ?
Azokért akik nevelhetők ?
akik szeretnének nevelődni ?
Hát igen ,,,,,
nem tudjuk megtalálni a helyes közép utat
nem találjuk meg a mindenkinek jó megoldásokat
összekeverjük a 19 éves egyetemistát , a 45 éves dolgozó önbizalom hiányos édesanyával
mindenkire ugyan azt az inget szeretnénk ráhúzni
csak azért, mert mi úgy tanultuk, úgy gondoljuk, és azt szeretnénk,,,,,,,,,,
..........mondjuk hogy mindenki 40 órát velünk töltsön a tanteremben és igyák nevelő szándékú szavainkat
hallgassák poénjainkat
életünk vicces sztorijait
és megszeressenek, és felnézzenek ránk
hogy aztán már mint félisten mellé üljenek be az autóba
ahol ezek után elhiszik minden szavunkat
és szót fogadnak
és azt teszik
és úgy ahogyan kérjük magyarázzuk
de jó is lenne !!!
na de
vegyük már észre hogy változik a világ
nem az az egyetlen és üdvözítő, amit mi annak gondolunk
bizony bizony meg lehet tanulni ezt az anyagot tankönyvből, vagy internetről
fel lehet készülni, és sikeresen le lehet vizsgázni egyedüli is
és lehet közlekedési kultúrát, figyelmet otthon a szülőktől is tanulni
a maradékot pedig át lehet adni a kocsiban
kicsit ellent mondásos a helyzet
mi ragaszkodva hisszük az elméleti oktatás fontosságát,
annak elvitathatatlan nevelő erejét, sőt tuti biztos hatását a közlekedésre, a közlekedőkre !!
és ennek ellenére mindig minden korszakban termelődtek idióta sofőrök
még ha akár 40 órát, vagy 28-at is ültek a tanteremben
akár szigorú volt a felkészítés és a vizsga, akár nem
Nem kampányolok a távoktatás mellett , de elkerülhetetlen hogy ne számoljunk az előnyeivel is.
És butaság is lenne.
Én mint oktató- iskolavezető ( papíron ) is.
A távoktatással egyaránt nyerhetnek az iskolák és a tanulók is .
Nem kell összevárni egy tanfolyamot
számtalan esetben előfordult, hogy amíg arra kértük a tanulót hogy várja meg a 3 hét múlva induló csoport indulását, szépen elment egy másik iskolához, és addigra már le is vizsgázott
tehát tanulót vesztettünk
ezzel a rendszerrel, bár mikor idejének megfelelően elkezdheti a felkészülést
gyakran gond hogy a foglalkozások időpontja nem minden hallgatónak felel meg,,
vagy vidéki, és a busz menetrendhez kell igazodnia
nekem mint iskolának, egyszerűbb az adminisztráció
nincs gond a később csatlakozókkal
a határidőkkel
az ellenőrzésekkel
a tanfolyamokkal
az előadókkal
a tanterem fűtésével
adott esetben még a fenntartásával sem
a pénzem ugyan úgy meglehet hiszen a távoktatás költsége és az elméleti tanfolyam ára között van különbség
és ez a különbözet tiszta pénz
a tanuló szabadon gyakorolhat , a ráérő idejében
elégedett lehet az oktatással
rugalmasan készülhet,, otthon a foteljában
Na persze jön a kérdés, hogy amit nem tanult meg majd a kocsiban kell megtanulnia !!
Ok.,, és ez Neked oktatónak miért gond ?
Ezzel is Neked termel.
Csak magyarázz neki óránként 3000 Forintért !!
Örülj neki.
Nincs előzőleg személyes kapcsolat az oktató és a tanuló közt.???
Máskor sincs, csak a KRESZ oktatót és az iskolavezetőt ismeri.
Lenne még ezer gondolatom pro és kontra
vitázom magammal
vitázom a rendszerrel
veletek
de én azt gondolom tökéletes kompromisszumot lehet teremteni ebben a rendszerben,, méghozzá a következő képen :
A tanulók számára érdemes minden lehetőséget biztosítani.
Elégedett lesz ha választhat, és ezzel a későbbi teljesítményei is az ő kezében lesznek.
Magyarul ráhárítjuk a felelősséget, a döntése alapján.
Ha a tanfolyamot választja, akkor üljön be a következőre, ami ekkor és ekkor indul,,,,
ha a távoktatást, akkor legyen az.
Én ezen felül lehetőséget biztosítanék a távoktatást választóknak, hogy személyes konzultáció keretében feltegye a kérdéseit, és segítséget kérjen.
Hogy ez többlet költség lenne ?
Én nem hiszem hogy egy iskolavezetőnek a tanuló elégedettsége érdekében annyira megterhelő lenne, hogy szükség esetén, ha igény van rá egy-egy konzultációt tartson számukra.
Kalkulálja úgy az árait hogy beleférjen.
egy ajándék órácska
A kecske is jóllakna és a tanuló is jó hírünket vihetné.....
TALÁN
talán csak okoskodtam, talán van is benne valami
Én ha iskolát nyitnék, mind a két módszert alkalmaznám
hülyeség harcolni az új dolgok ellen, nem fogjuk megváltani a világot, inkább lovagoljuk meg, és húzzuk le belőle a magunk hasznát
az a tanuló ugyan is aki hallott az E-learning lehetőségéről és szeretné is így csinálni,,,
meg fogja keresni azt az iskolát ahol ezt megkapja, és nem fogják érdekelni a mi tudományos szakmai érveink.
Tehát jobban járunk ha mi magunk szolgáljuk ki,, különben elviszi a konkurencia.
Másrészt nekünk is praktikus, kényelmes, rugalmas, mobil.
Az NKH pedig addig is máshova kell menjen tanfolyamot ellenőrizni.
.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése