Az írója megtalálta a blogomban a Mosolyzóna hivatkozását, elolvasta , és röviden azt kérdezte tőlem.
Te hiszel ebben ??
A másik hasonló tapasztalásom pedig a kollégáktól jött. Egy évvel ezelőtt kinn volt a kocsim oldalán egy pár hétig a Smink&Drive matrica, ami szintén női tanulók oktatását jelenti. Először csak a hátam mögött súgtak össze, majd a bátrabbak a szemembe is lehülyéztek, de legalább rákérdeztek hogy mi ez !
A harmadik motiváló tényező ennek a cikknek a megírására számomra az volt, hogy többen is közölték a bejegyzéseimet olvasva, hogy túlságosan szabad szájú, és túl őszinte vagyok.
Jóindulatúan figyelmeztettek hogy írjam át őket, és fogalmazzak szebben.
Nem szeretnék megváltozni,, annyit és úgy szeretnék írni, amennyi, és ahogyan jól esik.
Ez nem egy önéletrajz, amit be kéne nyújtani valahova, és nem egy könyv amit meg akarnék jelentetni.
Tudom hogy sok benne a hiba, mind stilisztikailag, mint formailag, és ha szükség lenne rá ki is javítanám.
Sajnos gyorsabban gondolkodok, mint ahogy írni tudok, és javítani meg lusta vagyok
De egy biztos, a mondandóm a tartalom, engem tükröz.
Így lesz ez most is !!
Itt a XXI. század elején egy fogyasztói társadalomban élünk.
Termékeket, fogyasztási cikkeket állítunk elő, és adjuk el őket.
Mostanra külön tudomány és külön iparág épül erre a tényre.
Felmérések, tanulmányok készülnek a fogyasztói szokásokról, sokszor hatalmas összegekért. Csupán azért, hogy már a gyártást megelőzően , egy világosan feltérképezett vásárlói csoportot megcélozva készülhessen el a termék.
Aztán erre a stratégiára alapozva, gondosan felépített reklám hadjárat kíséri az eladás minden mozzanatát.
Bölcs dolog ez, az energiákat célzottan hasznosítva, egy gazdaságosabb, célravezetőbb céltudatosabb termelés és értékesítés a végeredmény.
Valószínű hatékonyabb üzleti menet ennek a következménye.
Ezt úgy hívják piackutatás.
Csak csendben jegyzem meg , én azért ebben nem maradéktalanul hiszek.
Az oktatás egy - szolgáltatás ,,,,, a tananyag , a tudásunk amit átadunk, - pedig az áru.
Ennek is, mint minden terméknek megvan a piaca.
Bolond az a szolgáltató, aki nem méri fel a piacot, amin mozogni szeretne.
És még bolondabb, aki nem alkalmazkodik a kereslethez.
A legtöbb szolgáltató csak beáll a megszokott sémákra, teszi a dolgát, ahogy tették az elődei is.
Nem változtat, nem újít, nem gondolkodik. Dolgozik a hozottból, a kapottból. Lusta és fantáziátlan !
Mások pedig próbálnak felfedezni, kitalálni a munkájukat előmozdító ötleteket. Meghallgatnak másokat, piackutatást végeznek, és kitűnnek a többiek közül. Ilyen újítás a női oktatás módszerének gondolata !
A női oktatásnak mint említettem kettős célja van, vagy lehet.
A piac felmérése után kiderült, hogy van egy réteg, melynek az esetleges speciális igényeit eddig még senki nem vette figyelembe.
Szerintem ez a mosolyzóna módszer és a többi hasonló két dolgot céloz meg:
- specifikusan ki tudják elégíteni, ennek a rétegnek az igényeit!
- és amellyel új ügyfeleket szerezhet a vállalkozás !
Én azt gondolom ez nagyon jó üzletpolitika. Hasznos az ügyfeleknek, és hasznos a vállalkozásnak.
De ne elégedjünk meg ennyivel.
Mielőtt kielemezném a két pontot, nézzünk egy hasonlatot.
Három multinacionális cég, mondjuk áruházlánc nyílik egymás mellett.
Azon gondolkodnak, hogy csábíthatnának be minél több vevőt. Hasonlóak a profiljaik, az áraik, a termékeik.
Az egyik ügyesen kitalálja hogy az áruház egyik csücskében kialakít egy gyermekmegőrzőt, egy játszóházat. Megcélzott ezzel egy hatalmas réteget, a kismamákat, kispapákat, akik csak nehezen tudnak vásárolni a baba mellett !
Jó az ötlet ??
Kitűnő !
Amikor a gyerekek kicsik voltak, mi is gyakran bementünk a közelünkben lévő bútoráruházba, csak azért mert addig legalább a gyerekek eljátszottak olyan játékokon, amihez máshogyan nem jutnának. És persze mindahányszor mi is otthagytunk pár ezer forintot az áruházban.
Na most az olyan vásárlók akiknek nincsen pici gyerekük támogatni fogják ezt az ötletet ?
Lehet,,,,,
De valószínűbb hogy marhára hidegen hagyja őket. Azért mert számukra nem előny a vevőbecsalogató gyermekmegőrző, azért még ők is bejönnek és vásárolnak, hisz a szolgáltatás minősége, a termékek és az üzlet árai jók . Csakúgy mint a másik két helyen.
Tehát az áruház, az eredeti vevőközönség megtartása mellett vonzott be egy rakás vásárlót, elcsábítva őket a konkurenciától !
Mert ez az áruház ezt a különleges vásárlói csoportot célozta meg , mint célközönség.
És ezzel valószínű előnyre tett szert a másik 2 áruházzal szemben.
1/ specifikusan ki tudják elégíteni, ennek a rétegnek az igényeit!
Él Debrecenben egy férfi, ha jól tudom Gyémánt Péter, aki nem szakmabeli, nem oktató és ennek ellenére úgy gondolta érdemes lenne elgondolkodni azon hogyan lehetne segíteni a hölgyeknek megtanulni autót vezetni.
Pár dolgot tisztázni kell. :
- A nők nem rosszabb sofőrök mint a férfiak
- a nők nem tanulnak meg nehezebben vezetni mint a férfiak
- a nők egyszerűen csak más rugóra járnak.
Ugyan azokat a dolgokat másként kell megmagyarázni nekik, más hangnemben kell mondani, máshonnan kell megközelíteni.Más a reakcióidejük, a gondolkodásuk,érdeklődési körük, az előképzettségük. Gondolok itt arra hogy a fiúk már kiskoruk óta autókat szerelnek szét és össze, így annak felépítése, működése, valamint az autózás fizikája nekik könnyebben emészthető, mint a lányoknak , akik inkább babáznak.
Ezek a különbségek tények, ettől férfi egy férfi, és nő egy nő. Kár lenne hadakozni ellene.
Bármilyen tudás átadásának az alapja hogy azt olyan nyelven kell közvetíteni, átadni,amit a befogadó közönség könnyen megért és befogad.
Ezeket az evidenciákat ismerte fel a
SMINK&DRIVE MÓDSZER
megalkotója.
Ő egyszerűen ezeknek a különbségeknek járt utána. Felméréseket és tanulmányokat,készített,majd kidolgozott módszereket.
A módszereket kipróbálták,, tesztelték, szakemberekkel egyeztették.
Ezeket összefoglalta, egy nevet adott neki, levédette, és a módszer bárki számára , rajta keresztül hozzáférhető. Ez a Smink &Drive
Tehát a dolog nem kitaláció, nem lenyúlás, hanem tudományos alapon elkészített módszerek összefoglalója.
Igen,, mielőtt kimondanád,, sok százan vagyunk az országban akik remekül tudunk bánni a nőkkel a kocsiban, akiknek hatalmas tapasztalatink vannak a témában. És lehet hogy nincs is szükségünk a Smink&Drive-ra, mint módszerre, mert magunk is kitaláltunk hasonlókat már.
De ettől ez a módszer még lehet jó !
És jó pap holtig tanul.
Kell ez feltétlenül ??
Persze hogy nem.
De egy lehetőség! Lehet alkalmazni, ha szükséges, biztosan sok új gondolatot, módszert lehet belőle meríteni még egy rutinos oktatónak is.
MIT SZÓLNAK EHHEZ A TANULÓK ?
- Van aki nagyon örül neki. Örül hagy van egy ilyen lehetőség, és él vele. A tájékoztatókban felismeri magát, a szükségleteit, és úgy érzi, ezt neki találták ki. Boldogan, feldobva jelentkezik ! És mint tudjuk a sikeres felkészülés egyik alapvető záloga, hogy akarjuk is azt a célt, ne félve álljunk neki! Kíváncsiság, és oldott jókedv kísérje a tanulást , ne félelem, és aggódás.
- És van aki rettentően meg van sértődve ! Mi az hogy vele máshogy akarnak bánni, mint egy férfival. ??? Ö nem rosszabb mint egy férfi, mi az hogy őt meg akarják különböztetni ? Ő meg nem él vele,, és ennyi.
Na ettől piac, a piac, hogy sokoldalú. Az igények az elvárások és a szolgáltatások egyaránt.
Nekem pedig a következő a véleményem :
Az a cég, az a vállalkozás, aki pénzt, és energiát fektet abba, hogy módszereket fejlesszen ki az ügyfeleivel való bánásmódra, annak fontosak az ügyfelei.
Egy ilyen cég alkalmazottai, nem csak automatikusan végzik a dolgukat, hanem figyelmet, energiát fordítanak a szolgáltatás minőségére.
Lehet hogy ez egy későbbi haszon szerzésére irányul, de mindenképp a tanuló nyer vele, hiszen ismételve magam, az átlagosnál több odafigyelést , törődést kap, ez garantált.
2 / és amellyel új ügyfeleket szerezhet a vállalkozás !
igen, valóban az ötlet lényege, nem csak az önzetlen, jótékony segítő szándék !!
De miért is lenne az ? Ez nem a Máltai Szeretetszolgálat ! Ez egy vállalkozás, mely profitot szeretne termelni. És ellentétben sok más hasonló profilú céggel, tesz is valamit az előrébb jutásáért.
Mondjuk azt hogy kiszemelt egy célcsoportot, kialakított számára egy módszert, hogy ezzel csábítsa be az iskolájába !
Megint csak azt kell mondanom, hogy akkor ez a cég máris többet tett, mint a többi, tehát minősíti a dolgokhoz való hozzáállását.
Sejtet némi profizmust, talpraesettséget !
Jó ez a tanulóknak ??
Hát hogy ne lenne jó !
Csak nyerhet vele,, mert mindennek a haszna nála csapódik le.
MOSOLYZÓNA !
AKKOR MI IS AZ A MOSOLYZÓNA?
Ennek a debreceni ötletnek az alapján, az eredeti ötlet után jogdíjakat fizetve, egy pesti kolléga,Pető Attila tovább fejlesztette a módszert.
Az oktatóit saját maga képzi, felügyeli ,, és tanítja is.
Élvezetes előadásokat, programokat fejlesztett ki a hölgyek számára.
Egyedi tansegédleteket készít, jegyzeteket, könyveket ír, videókat készít.
Persze ez egy reklám fogás is, de ez így van rendben.
Jó a név, jó a módszer,,, és nem kötelező !
MIT IS ÉR EZ AZ EGÉSZ ??
Pontosan annyit, amennyit megtartanak belőle !
Van itt egy meghirdetett reklámozott, tanulóbecsalogató módszer !
-Ha ezt az egész iskola módszeresen alkalmazza,
-ha az oktatók ki vannak képezve,
-ha a szolgáltatás egyéb részei is korrekt módon nyújtva vannak,
-ha az ár arányos a szolgáltatással,
-ha az iskolavezető rendszeresen ellenőrzi a teljesítményt, a szolgáltatás színvonalát, akkor ez teljesen rendben van.
-ha az oktatók ki vannak képezve,
-ha a szolgáltatás egyéb részei is korrekt módon nyújtva vannak,
-ha az ár arányos a szolgáltatással,
-ha az iskolavezető rendszeresen ellenőrzi a teljesítményt, a szolgáltatás színvonalát, akkor ez teljesen rendben van.
Ebbe én már nem látok bele.
A kollégát ismerve, azt gondolom, ennél az iskolánál ez így van.
Az biztos, hogy volt szerencsém az iskolavezető előadásait több ízben meghallgatni, így garantálni tudom hogy az elméleti órák élvezetesek, humorosak, és valóban női nyelven nőknek szólnak.
VÁLASZ A LEVÉLRE ÉS A KOLLÉGÁKNAK :
Hiszek-e benne??
Mindenben hiszek, amiben agy van. Gondolatok és energia.Abban is hiszek, hogy mindenkinek azt kell nyújtani amire vágyik, és mindenkinek azt a szolgáltatást kell igénybe vennie , ami az ő igényeit kielégíti.
Ha a Te igényeid, hasonlóak, ha szeretnéd azt érezni, hogy itt valami érted, neked szól, hogy figyelnek rád, akkor gyere ide ! vagyis menj egy ilyen iskolába !
Ha jó a szokásos oktatás, akkor menj bárhová máshová !
Kollégáknak üzenem :
Azért mert valaki kitalál valami újat, azért mer hisz benne, azért mert tenni próbál az előrébb jutásáért, mert beszáll a ringbe és küzd, nem kinevetni, nem irigykedni kell.
Ha segíteni nem tudsz, ne kritizálj.
Mutasd meg a jó példát, találj ki Te is jó dolgokat, hidd el én támogatni foglak, nem leszek sem irigy, sem féltékeny , mint Te !
Válasz a közben beérkezett kérdésekre :
Úgy látom lavinát indítottam el !
Örülök neki !
- Nem, nem oktatok a Mosolyzónának, és a smink&drive-nak sem. Ezek szerzői joggal védett nevek, és módszerek, és ezt vásárolják meg és használják egyes iskolák !
- Nem, nem a fizetett reklámjuk vagyok, nincs érdekeltségem, sem összefonódásom velük. Csak tisztelem Őket és a tudásukat.
- Nem tartozom egy autósiskolához sem,, tehát a jogokat sem tudnám megvenni, és szándékomban sincs. Jónak tarom és okosnak ha valaki csatlakozik hozzájuk, de ebben a pillanatban nincs rá sem módom, sem lehetőségem.
- Igen,, írástudó ember vagyok,, olvasom a módszereiket, amit tudok hasznosítok belőle, de vannak saját ötleteim is,, ők sem kíváncsiak rá. Miért is lennének,, ők a nagyok, én meg aprócska pont vagyok. :-)
- A név védett, de olvasni szabad, és az olvasottakat használni is. Én is okosodok általuk, ez nem titok.