2020. június 30., kedd
Gondolatok az oktatás jelenlegi helyzetéről
Hát hogy is van ez az oktatósdi ?
Kell ugye a jogsi, mert anélkül mégis csak félember az ember...
Munkaeszköz, hobbi, életérzés,, stb.
Meg kéne tanulni biztonságosan és szabályosan vezetni, és papír is kéne róla, hogy a rendőr se baszogason.
És akkor jön a tanuló.
Te magyarázol, megmutatod,.
Viszed a munkádba az egész életed. Sok éves szakmai tapasztalatod. Vagyonod, biztonságod, egészséged.
Fél lábbal a sírban, másikkal a börtönben vagy minden pillanatban.
A tanuló fizet,,, és a pénzéért azt csinál, amihez kedve van.
Nem számol, nem kalkulál, nem gondolkodik ,, csak le akarja tudni azt a nyomorult 30 órát, a pénzéért "megjáró" jogsiért.
Nem fogadja meg a tanácsaidat, nem tesz eleget az utasításaidnak. Vitatkozik, tagad, megmagyaráz.
Nincs érzéke hozzá, nem figyel, nem erőlteti meg magát, eredményt nemigen tud felmutatni, De gyakorolni, pótórákat venni nem akar.
Késik, nem jön el,, utolsó pillanatban visszamondja olyan nyomós okokkal, hogy a barátjának ma van a szülinapja, vagy hogy Ő ilyen melegben nem akar vezetni,,, vagy tegnap napszúrást kapott a strandon és hasonlók. Játszik az időddel , a munkaidőddel, és mások esetleges vezetési lehetőségét is elveszi.
Szóval ül a tanuló a kocsiban.. próbálod tanítani.... hasztalan .
Szemedre veti, hogy nem dicséred eleget. Ő így nem tud fejlődni, mert rossz pedagógus vagy.
Mondom neki, hogy ha lesz miért, akkor majd megdicsérem.
De akkor is,,,, ugye hogy már sokkal jobban megy neki ??
Na most mit mondjak erre ? Amikor tudom,, tudjuk, hogy nem .
- Mert ha megdícsérem, akkor nem érti miért is nem megyünk vizsgázni ? Miért is kellene pótórákat vennie ?
- Ha nem akar órákat venni és elviszem vizsgázni, majd megbukik, mert hozza azt a teljesítményt amit a vizsgán, akkor meg azt nem érti, hogy miért bukott meg. Vagy miért nem mondtam hogy ne menjen vizsgázni mert úgy szar az egész ahogy van.. ?
- Ha korrekt módon megmondom neki hogy nem megy jól és sokat kéne gyakorolni még, akkor jön az, hogy le akarom húzni...
- Ha megbukik a vizsgán, akkor az a szemét vizsgabiztos húzta le, mert kell a hatóságnak a pótvizsgadíj. Mert az az opció , hogy ő cseszte el, nem létezik.
Mi van a háttérrel :
ROKONOK, BARÁTOK, ISMERŐSÖK :
1 verzió /
Mégis miért nem lehetett a tanulót 30 órából levizsgáztatni ? Miért nem tanítom meg rendesen ?? Milyen oktató az ilyen aki 30 órából nem képes megtanítani valakit vezetni ? persze, mert itt minden csak a pénzlehúzásról szól !!
2 verzió /
Hogy engedhettek ki az utcára ilyen barmokat?
Miért kell minden marhának jogosítványt adni ?
Ti tehettek arról, hogy ennyi baleset van az utakon !
3 verzió /
Mi a francot kerestek itt az utakon ? Akadályoztok minket, útban vagytok. Ha a belvárosban vagyunk akkor ott, ha az országúton, akkor ott, a parkolókról meg inkább ne is beszéljünk ...
Hova kellene mennünk , hol kéne gyakorolnunk ? Az úton való haladást, a közúti közlekedést nem lehet egy rutinpályán megtanulni . A forgalmi vizsga is éles helyzetben, a forgalomban zajlik . Elvileg mi arra készülünk.
4 verzió /
Ha mégis rutinpályára megyünk sok órát, ahogy azt a köznép szeretné akkor meg :
Mi a francot kerestek már 20 órát a rutinpályán ?? A gyereknek már lassan vizsgáznia kellene menni, de 20 méter egyenes haladáson és némi szlalomozáson kívül mást meg nem tanult tőled !
Amúgy mit várnak az emberek ?
De komolyan !
Hogy egy zárt pályán készre tanítjuk a nebulót, majd kijövünk és megyünk vizsgázni ?
Csendben megjegyzem, egy tanuló még a forgalmi vizsgáján is kezdő vezető !! Tehát mindig útban lesz , és még egy jó darabig akadályozni fog bárhol vagytok !
Szóval ebből nem lehet jól kijönni ....
A tanulók 10 % a ügyes. Jó érzéke van a vezetéshez , a közlekedéshez,, vagy már úgy jön oda, hogy tud vezetni. Viszonylag hamar 1-2 vizsgából jogosítványt szerez, és elégedetten távozik.
Van még egy 10% akinek ugyan nem megy jól, de intelligens módon belátja ezt. Szorgalmasan gyakorol, ha kell sok órát vesz és remélhetőleg sikerül is levizsgáznia. Ha sokadikra sikerül az sem baj. Nem okol senkit, tudja, hogy a hiba benne van és minden erejével megpróbál a lehető legtöbbet kihozni magából és a helyzetből.
Aztán ott a maradék 80 % .
Bármit teszünk , mindenért minket hibáztat.
PEDIG MI CSAK HOZOTT ANYAGBÓL DOLGOZUNK !
HA A KACSA NEM TUD ÚSZNI, NEM A VÍZ A HÜLYE !
A KOCSIMRA NEM AZ VAN ÍRVA HOGY VARÁZSLÓ, HANEM HOGY OKTATÓ !
Mi meg ott állunk középen kiszolgáltatottan és igazából tehetetlenül..
Irigylésre méltó helyzet..
Nem csoda, ha az ember idegileg idővel kikészül.
Csendben elmondom az ellendrukkerek kedvéért, hogy jelen pillanatban a szakoktatói végzettség megszerzéséhez 23 betöltött életév, egy B kategóriás jogosítvány , és érettségi kell.
No meg cirka 1M Ft a tanfolyamhoz és egy üzemképes autó.
Neki lehet állni megcsinálni, és megmutatni hogyan is kellene úgy oktatni, hogy mindenki elégedett legyen, és közben senkit be zavarjunk, vagy bántsunk meg.
Amúgy szeretem a munkám,,, de nem mindig és nem mindenáron.
Kell ugye a jogsi, mert anélkül mégis csak félember az ember...
Munkaeszköz, hobbi, életérzés,, stb.
Meg kéne tanulni biztonságosan és szabályosan vezetni, és papír is kéne róla, hogy a rendőr se baszogason.
És akkor jön a tanuló.
Te magyarázol, megmutatod,.
Viszed a munkádba az egész életed. Sok éves szakmai tapasztalatod. Vagyonod, biztonságod, egészséged.
Fél lábbal a sírban, másikkal a börtönben vagy minden pillanatban.
A tanuló fizet,,, és a pénzéért azt csinál, amihez kedve van.
Nem számol, nem kalkulál, nem gondolkodik ,, csak le akarja tudni azt a nyomorult 30 órát, a pénzéért "megjáró" jogsiért.
Nem fogadja meg a tanácsaidat, nem tesz eleget az utasításaidnak. Vitatkozik, tagad, megmagyaráz.
Nincs érzéke hozzá, nem figyel, nem erőlteti meg magát, eredményt nemigen tud felmutatni, De gyakorolni, pótórákat venni nem akar.
Késik, nem jön el,, utolsó pillanatban visszamondja olyan nyomós okokkal, hogy a barátjának ma van a szülinapja, vagy hogy Ő ilyen melegben nem akar vezetni,,, vagy tegnap napszúrást kapott a strandon és hasonlók. Játszik az időddel , a munkaidőddel, és mások esetleges vezetési lehetőségét is elveszi.
Szóval ül a tanuló a kocsiban.. próbálod tanítani.... hasztalan .
Szemedre veti, hogy nem dicséred eleget. Ő így nem tud fejlődni, mert rossz pedagógus vagy.
Mondom neki, hogy ha lesz miért, akkor majd megdicsérem.
De akkor is,,,, ugye hogy már sokkal jobban megy neki ??
Na most mit mondjak erre ? Amikor tudom,, tudjuk, hogy nem .
- Mert ha megdícsérem, akkor nem érti miért is nem megyünk vizsgázni ? Miért is kellene pótórákat vennie ?
- Ha nem akar órákat venni és elviszem vizsgázni, majd megbukik, mert hozza azt a teljesítményt amit a vizsgán, akkor meg azt nem érti, hogy miért bukott meg. Vagy miért nem mondtam hogy ne menjen vizsgázni mert úgy szar az egész ahogy van.. ?
- Ha korrekt módon megmondom neki hogy nem megy jól és sokat kéne gyakorolni még, akkor jön az, hogy le akarom húzni...
- Ha megbukik a vizsgán, akkor az a szemét vizsgabiztos húzta le, mert kell a hatóságnak a pótvizsgadíj. Mert az az opció , hogy ő cseszte el, nem létezik.
Mi van a háttérrel :
ROKONOK, BARÁTOK, ISMERŐSÖK :
1 verzió /
Mégis miért nem lehetett a tanulót 30 órából levizsgáztatni ? Miért nem tanítom meg rendesen ?? Milyen oktató az ilyen aki 30 órából nem képes megtanítani valakit vezetni ? persze, mert itt minden csak a pénzlehúzásról szól !!
2 verzió /
Hogy engedhettek ki az utcára ilyen barmokat?
Miért kell minden marhának jogosítványt adni ?
Ti tehettek arról, hogy ennyi baleset van az utakon !
3 verzió /
Mi a francot kerestek itt az utakon ? Akadályoztok minket, útban vagytok. Ha a belvárosban vagyunk akkor ott, ha az országúton, akkor ott, a parkolókról meg inkább ne is beszéljünk ...
Hova kellene mennünk , hol kéne gyakorolnunk ? Az úton való haladást, a közúti közlekedést nem lehet egy rutinpályán megtanulni . A forgalmi vizsga is éles helyzetben, a forgalomban zajlik . Elvileg mi arra készülünk.
4 verzió /
Ha mégis rutinpályára megyünk sok órát, ahogy azt a köznép szeretné akkor meg :
Mi a francot kerestek már 20 órát a rutinpályán ?? A gyereknek már lassan vizsgáznia kellene menni, de 20 méter egyenes haladáson és némi szlalomozáson kívül mást meg nem tanult tőled !
Amúgy mit várnak az emberek ?
De komolyan !
Hogy egy zárt pályán készre tanítjuk a nebulót, majd kijövünk és megyünk vizsgázni ?
Csendben megjegyzem, egy tanuló még a forgalmi vizsgáján is kezdő vezető !! Tehát mindig útban lesz , és még egy jó darabig akadályozni fog bárhol vagytok !
Szóval ebből nem lehet jól kijönni ....
A tanulók 10 % a ügyes. Jó érzéke van a vezetéshez , a közlekedéshez,, vagy már úgy jön oda, hogy tud vezetni. Viszonylag hamar 1-2 vizsgából jogosítványt szerez, és elégedetten távozik.
Van még egy 10% akinek ugyan nem megy jól, de intelligens módon belátja ezt. Szorgalmasan gyakorol, ha kell sok órát vesz és remélhetőleg sikerül is levizsgáznia. Ha sokadikra sikerül az sem baj. Nem okol senkit, tudja, hogy a hiba benne van és minden erejével megpróbál a lehető legtöbbet kihozni magából és a helyzetből.
Aztán ott a maradék 80 % .
Bármit teszünk , mindenért minket hibáztat.
PEDIG MI CSAK HOZOTT ANYAGBÓL DOLGOZUNK !
HA A KACSA NEM TUD ÚSZNI, NEM A VÍZ A HÜLYE !
A KOCSIMRA NEM AZ VAN ÍRVA HOGY VARÁZSLÓ, HANEM HOGY OKTATÓ !
Mi meg ott állunk középen kiszolgáltatottan és igazából tehetetlenül..
Irigylésre méltó helyzet..
Nem csoda, ha az ember idegileg idővel kikészül.
Csendben elmondom az ellendrukkerek kedvéért, hogy jelen pillanatban a szakoktatói végzettség megszerzéséhez 23 betöltött életév, egy B kategóriás jogosítvány , és érettségi kell.
No meg cirka 1M Ft a tanfolyamhoz és egy üzemképes autó.
Neki lehet állni megcsinálni, és megmutatni hogyan is kellene úgy oktatni, hogy mindenki elégedett legyen, és közben senkit be zavarjunk, vagy bántsunk meg.
Amúgy szeretem a munkám,,, de nem mindig és nem mindenáron.
Feliratkozás:
Bejegyzések (Atom)